بر اساس گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده، اپل به دنبال عرضه یک مک بوک ۱۲ اینچی با چیپست‌های قدرتمند M2 Pro و M2 Max در سال آینده است.

مارک گورمان از بلومبرگ روز پنجشنبه در گزارشی مدعی شد که اپل به دنبال عرضه یک نوت بوک ۱۲ اینچی کاملاً جدید در انتهای سال ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ است. گورمان می‌گوید مشخص نیست این دستگاه ۱۲ اینچی یک مک بوک رده پایین یا مک بوک پرو رده بالا باشد.

یکی از کاربران توییتری به نام Marjin Bu نیز مدعی شده که این مدل یک مک بوک پرو با نمایشگر 12 اینچی است که از چیپست های M2 Pro و M2 Max قدرت خواهد گرفت. اگر این‌چنین باشد، شاهد عرضه دستگاه بسیار قدرتمندی خواهیم بود. آنطور که گورمان گفته بود، چیپست M2 Max به پردازنده مرکزی ۱۲ هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی ۳۸ هسته‌ای مجهز است، در حالی که نسخه M1 Max حداکثر پردازنده ۱۰ هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی ۳۲ هسته‌ای را ارائه می‌کند.

مک بوک ۱۲ اینچی جدید اپل پایین‌رده یا بالارده است؟

اپل در گذشته یک نسخه پایین‌رده و بالارده از لپ تاپ‌های مک بوک ۱۲ اینچی را ارائه می‌کرد. پایین‌رده‌ترین نسخه سال ۲۰۱۵ با وزن تنها ۹۰۰ گرم معرفی شد و از سال ۲۰۱۹ نیز فروش آن را متوقف کرد. بالارده‌ترین نسخه آن نیز مدل ۱۲ اینچی PowerBook G4 نام دارد که عرضه آن به اواسط دهه ۲۰۰۰ بازمی‌گردد.

در هر صورت، چیپست‌های اپل سیلیکون عملکرد فوق‌العاده در هر وات را ارائه می‌کنند و همین به اپل اجازه می‌دهد لپ تاپ‌هایی فوق‌العاده سبک و قدرتمند را بدون نیاز به پردازنده‌های اینتل که حداقل یک دهه و نیم از آن‌ها استفاده می‌کردند، وارد بازار کند.

Marjin Bu همچنین در توییت‌‌های دیگری مدعی شده که اپل به دنبال عرضه یک آیپد پرو ۱۴.۱ اینچی جدید است؛ چیزی که توسط راس یانگ، یکی از فعالین حوزه نمایشگرها نیز تأیید شده است. یانگ گفته بود اپل می‌خواهید یک آیپد پرو ۱۴.۱ اینچی با نمایشگر mini-LED را در سال ۲۰۲۳ معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *